Khasiat Minyak Zafaron

Bagikan :
neo iskandar

22 Februari 2010 at 11.55p02
0
0

Rate This

assalamualaikum ..,,

minyak zafaron terbahagi kepada 2 yaitu berwarna merah n kuning . n kedua²nya mempunyai fungsi memasing . dr aspek penjagaan keris n menarik khazanah dr bumi warna merah yg sering menjadi pilihan .
manakala bagi aspek penulisan azimat dr segi perubatan , pendinding n sebagainya warna kuning yg sering menjd pilihan . ya benar jika dikategorikan dalam gred aaa , harganya boleh menjangkau sehingga 5angka . n bukan botol yg besar tp kecil seperti gambar di atas . wallahulalam .

alam bunian sering memberikan minyak zafaron berwarna kuning kerana menolong insan yg terpilih dalam sektor perubatan . sebagai conth tok sheikh terlibat dalam sektor perubatan .

jika salah informasi ku pohon sepuluh jari kemaafan . tq n wassalam .

Tok Syeikh

23 Februari 2010 at 11.55p02
0
0

Rate This

Waaalaikum salam DEAN BALLERZ!!Minyak Zafaron ini memang ada kelas kelas juga.
Kalau dari QATAR itu memang mahal,Minyak Zafaron saya di beri olih Nenek Saya, tapi bukan untuk di jual,
minyak saya itu memang warna hijau kekuningan.
Si Neo beritahu tu betul lah !!!Saya pun dapat sikit jer, 1 botol kecil.Saya pun tak tau berapa harga minyak saya tu, ikut cakap nenek saya 1 titik memang rm 150…TAPI SAYA TAK JUAL…

Al Waled

23 Februari 2010 at 11.55p02
0
0

Rate This

Salam sejahtera kepada Kanda Karimon dan tuan-tuan sekelian,

izinkan saya mencelah,saya pernah beli minyak zafaron merah seperti diatas berharga rm800,menurut penjualnya,seorang pengamal perubatan ditempat saya, ia asli dari istanbul turki.katanya,,saya beli dulu untuk urusan perniagaan tapi tak diteruskan…

masih ada lagi dalam simpanan saya.didalam botol kaca panjang dalam 10cm bersaiz jari telunjuk, tiada penutup.hujung botol tirus dan semasa pertama kali nak titiskan minyak keluar, pucuk botol diasahkan ke batu pengasah pisau supaya pucuk kacanya terbuka/pecah.

botol tiada label apa2,botol kaca jenis tranparent,sehingga kini saya masih cuba untuk pastikan adakah ia memang asli?,dan mencuba2 jika boleh dimanfaatkan atau tidak.

jika tersilap ku pohon kemaafan.
saya budak baru belajar kalau salah tolong tunjukkan..

RajaKebal

8 Mac 2010 at 11.55p03
0
0

Rate This

Salam.

Jenis minyak zafaron yang tuan ada tu rasanya jenis yang orang panggil sebagai ‘kaca dlm kaca’. Selalunya jenis tu digunakan semasa ritual untuk habuan makhluk sana. Sekiranya hujung botol telah dipecahkan pastikan cari sesuatu untuk menutupnya atau masukkan ke botol yang ada penutup. Sekiranya minyak tu memang asli dan terbuka tanpa penutup maka akan hilang bau zafaron tu.. di sedut oleh makhluk samada islam atau kafir… bermakna dah takda value minyak tu..

Zafaron milik tuan tu insyaAllah asli tapi tak tau la plak gred tahap mana. TAPI jenis kaca dlm kaca ni selalunya ada gambar pedang bersilang dan pokok sekiranya datang dari turki..

Maaf kalau tersilap…

Sumber: karimon.wordpress.com/2010/02/21/minyak-zafaron/

POSTING BERKAITAN

TEMPLATE DESIGN BY
m-template | by:bagas96
eXTReMe Tracker
waplog
www.mobicontent.blogspot.com
© 2009-2012 | Full Download | Other Blog : Healthy Living Solutions | Gadget Infinity | Automotive Reviews
| Best Mobile Phones